Zpět na blog

Zapomeň na předsevzetí, vyzkoušej tohle místo nich.

Dec 31, 2020

Už za pár hodin si většina lidí nastaví novoroční předsevzetí, která budou od začátku odsouzena k selhání, protože udělají jednu zásadní chybu. Jakou?

Nastaví si cíl.

Cíl jako:

Zhubnut 20 kg.

Začnu cvičit.

Přestanu kouřit.

Budu trávit míň času v práci a víc s rodinou.

Vydělám víc peněz.

 

Mít cíl není samozřejmě nic špatného.

Jenže podobný cíl mají všichni. Kdo by nechtěl víc peněz a lepší zdraví, že jo? 

Nastavit si cíl je ta nejjednodušší část řešení problémů. Ale i přesto se někomu cíl dosáhnout podaří a někomu ne. Co tedy rozhoduje o úspěchu, když to není podoba cíle?

 

Systém.

 

Cíl je jako bod na mapě. Je to jako si říct, že půjdeš pěšky do Tokya, Kábulu, Rousínova, nebo jiné exotické destinace.

 

Sice je fajn vědět, kam půjdeš, ale to tě k cíli nepřiblíží ani o krok. Nakonec budeš muset opravdu šlapat, aby ses tam dostal.

 

To je ta nepříjemná část řešení problému, protože pokud je tvým cílem zhubnout, budeš muset každý den opakovat chování, která vedou k řešení nadváhy. Lépe jíst, pravidelně se víc hýbat, cvičit a některé věci si odepřít.

 

A tady je potřeba si položit otázku: “Jsi ochotný přijmout životní styl, který je spojený s výsledkem, který chceš?”

 

Každý chceš být hubenější a mít svaly, ale málokdo je ochotný dělat každodenní oběti, které jsou nutné k dosažení a udržení cíle.

 

Pokud ne, mám pro tebe špatnou zprávu.

 

Proto je systém mnohem důležitější než cíl samotný.

 

Cíl je směr a destinace.

Systém je dopravní prostředek, který tě do téhle destinace dostane.

 

Pokud chceš hubnout, bude tvůj systém počet kalorií, jídel za den, složení makronutrientů, výběr potravin a tréninkový plán, kterými se se budeš řídit každý den.

 

Zároveň budeš muset trochu slevit ze svých nároků, protože čím víc cílů najednou si nastavíš, tím menší šance, že se tam dostaneš. 

 

Pokud je tvůj cíl Kábul a New York zároveň, těžko se tam dostaneš současně. Je možné se tam dostat, ale bude to trvat o hodně déle, než si myslíš.

 

Zhubnout, přestat kouřit, přestat chlastat a vydělat víc peněz najednou? Tolik priorit najednou není možné vyvážit a když se o to pokusíš, narazíš na problém, kde na to vzít čas.

 

Ale nedostatek času není problém času, je to právě problém špatně nastavených priorit.

 

Vyber si jeden cíl. Vybuduj systém k jeho dosažení. Dosáhni ho a zopakuj to samé s dalším cílem.

 

Jak na to?

 

S hubnutím můžeš vyzkoušet tuhle metodu, kterou používáme i v našem programu.

 

1. Definuj si cíl (třeba zhubnout 20 kg).

2. Pak cíl rozeber na chování, která je potřeba opakovat každý den (třeba jíst zeleninu, pravidelně posilovat a chodit, jíst bílkoviny).

3. U jednotlivých chování si urči přesně KDY, KDE a CO budeš dělat. (třeba každý den ráno před snídaní 30 minut procházku, nebo sním ke každému jídlu misku zeleniny).

 

Tímto způsobem si vytvoř systém, který ti pomůže dostat se k cíli.

 

A kdyby sis chtěl ušetřit spoustu času, práce a starostí a chtěl mít ověřený systém pro táty z kanceláří, díky kterému se zbavíš 10-20 kg za 6 měsíců, únavy a dostaneš se zase do formy, abys mohl zase žit naplno a šel dětem správným příkladem,

👉 Přidej se k nám.

Nenech si utéct žádný článek!

Tipy ke stravě, cvičení a tvorbě návyků pravidelně přímo do tvé emailové schránky.

Nesnáším spam. Nikdy nikomu neposkytnu tvé údaje bez tvého souhlasu. Z odběru se může kdykoliv odhlásit.