Zpět na blog

⏱️ Plán: tajná zbraň k ovládnutí svého času.

Dec 08, 2020

Plán. Akce. Vyhodnocení. ​

Základní kroky našeho systému, které umožňují tátům z kanceláře posouvat se dál a budovat nové návyky.

Tento systém je naprosto běžný v IT světě, ze kterého pocházím úplně běžný. Tzv. agilní vývoj (Agile Development) softwaru je model práce, který umožňuje pružně reagovat na požadavky klienta a dodávat funkcionality, které zákazník doopravdy chce.

Stejný systém u nás v programu aplikujeme na budování nových návyků.

Základ je plán. 

Většina lidí nemá žádný nebo pouze rámcový typu: potřebuji 3x v týdnu cvičit. Ale kdy přesně, jak dlouho a co všechno se ve skutečnosti musí stát, abych na trénink dorazil a odcvičil ho? 

A když nemám jasný plán, je těžké si na potřebné věci udělat čas. Neustále před sebou hrnu úkoly, odkládám důležité věci na jindy, protože mi do toho “najednou” něco vlezlo, i když to byla třeba naprosto předvídatelná věc.

Bez plánu není ani možné určit si priority. Když nevím, co všechno mě čeká, jak si můžu určit, do čeho investuji čas, který mám?

Ale efektivní plánování je snazší, než vypadá a s trochou cviku ho ovládne každý.

Krok 1

Týdenní plán

Zastav se a zamysli se nad tím, co se vlastně bude dít v týdnu.

Na čem musíš bezpodmínečně pracovat, aby ses přiblížil ke svému cíli a co ti může zabránit v tom, abys to zvládl?

Základní plánování ti dá představu o tom, co tě čeká, pomůže identifikovat překážky a dá ti možnost se na ně připravit předem.

 ​Krok 2

Plány jsou od toho, aby se měnily…

Proto si každý den sedni ráno k plánu a zreviduj ho. Platí co sis naplánoval? Něco je jinak? Něco hoří?

Tím zajistíš, že plán je vždy aktuální a zohledňuje reálný vývoj a ne jen odhady.

 ​Krok 3

Vyhodnoť plán

Povedlo se vše, tak jak jsi chtěl, nebo ne?

Co dřelo? Proč to dřelo?

Zhodnocení ti dá zpětnou vazbu a díky tomu budeš mít prostor v dalším týdnu upravit své chování tak, aby ti lépe pomohlo přiblížit se k cíli.

Opakuj celý proces každý týden.

Tím se budeš po malých a zvládnutelných úsecích neustále posouvat kupředu. Věci, které ti nefungují nebudeš dělat příliš dlouho a budeš mít neustále nové příležitosti zapracovat na zlepšení svých návyků.

A pamatuj si, že každý plán se občas pokazí. Plánování není samospásné.

Někdy prostě budou situace, které naruší sebelepší plán. Někdo tě nabourá. Zůstaneš přesčas v práci, nebo děti onemocní. To je běžná součást života a musí se s ní vypořádat každý táta, ale bez plánu a priorit je extrémně náročné držet neustále v hlavě seznam všech důležitých úkolů a jen ti to zbytečně bere bere spoustu mentální kapacity.

Plán je způsob, jak mít čas na vše důležité.

Proto je to jeden z prvních návyků, na kterých v Project Fit pracujeme.

Máš jasný plán, nebo hrneš věci před sebou?

Jak ti tvůj přístup vyhovuje?

- Martin

 

P.S: - Pokud potřebuješ pomoci ovládnout svůj čas, abys měl prostor stát se fit tátou, zapiš se na čekací listinu a v lednu z tebe uděláme zase pána svého času.

Nenech si utéct žádný článek!

Tipy ke stravě, cvičení a tvorbě návyků pravidelně přímo do tvé emailové schránky.

Nesnáším spam. Nikdy nikomu neposkytnu tvé údaje bez tvého souhlasu. Z odběru se může kdykoliv odhlásit.